Har du flera års erfarenhet av inköp/sälj inom lantbruk, drivs av utveckling och vågar utmana invanda mönster? Vill du arbeta i en kundorienterad organisation med korta beslutsvägar och som har lönsamhet och handlingskraft som ledord? Vi söker en inköpare till vår inköpsavdelning för vårt affärsområde Retail fokus på lantbruksprodukter– med stora möjligheter till att växa i gruppen och i företaget. Placering i Lidköping.
Svenska Foder är ett företag som vill utveckla och utvecklas tillsammans med sina medarbetare. Våra medarbetare är vår största styrka.
Din vardag
Din roll blir att vara inköpare för lantbruksprodukter som säljs till våra lantbrukskunder samt till våra egen butikskedja, återförsäljare, franchisebutiker. Du kommer också att ansvara för att driva arbetet på och utveckla rutiner för inköpsavdelningen Retail där du själv är en del i det operativa inköpsarbetet.
Du hanterar självständigt hela inköpsflödet från inköp till marknad där du sköter leverantörskontakter, avtalsskrivning, äger produktkunskapen och ansvarar för marknadssupporten till vår säljkår. Tillsammans i teamet utvecklar och stöttar du och dina kollegor varandra för att skapa en riktigt bra inköpsavdelning.
I dina arbetsuppgifter ingår också att:
- vara inköpare och leverantörsansvarig till produkter och artiklar inom lantbruk
- ansvara för inköp och avtal med leverantörer
- ansvara för sortiments- och kategoriutveckling
- underhålla artikeldata i våra system
- ansvara för omvärldsbevakning och prissättning
- ansvara för dokumentation och säljmaterial
- skapa, implementera, utveckla och tydliggöra både befintliga och nya rutiner
Tillsammans är ni 3 personer på inköpsavdelningen Retail, tjänsten är placerad i Lidköping och du rapporterar till Inköpschefen.
Vem är du?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom lantbruk, inköp, ekonomi eller logistik. Du har minst 2 års yrkeserfarenhet. Du talar och skriver svenska flytande samt behärskar det engelska språket. Då tjänsten innefattar mycket inköps- och produktadministration är det viktigt att du har goda kunskaper av Officepaketet och då främst Excel. B-körkort är ett krav.
Som person är du driven, nyfiken och duktig på att identifiera behov och intresse för nya produkter. Du har en god analytisk förmåga och affärsmässighet att bedöma vad som ger både oss och våra kunder hög lönsamhet. Det är meriterande om du har en god marknadskännedom inom den bransch vi verkar i, men är inte ett måste.
Vidare är du en prestigelös lagspelare som drivs och utmanas av att få ett välfungerande, sammansvetsat och effektivt team.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Då du kommer ha daglig kontakt med både leverantörer, kunder och kollegor är det viktigt att du har en hög social kompetens och en god kommunikativ förmåga.
Vill du veta mer?
Kontakta Victor Ebel på 010-130 83 88 eller victor.ebel@svenskafoder.se
Ansökan skickar du till Evonne Mogren evonne.mogren@svenskafoder.se innan den 30 mars
Om Svenska Foder
Svenska Foder är leverantör av foder och växtodlingsprodukter till lantbruket och cerealieprodukter till livsmedelsbranschen. Svenska Foders huvudinriktning är att vara producent och grossist med ett väl utbyggt distributions- och försäljningsnät. Vi arbetar över stora delar av Sverige och har ett samarbete med över 200 återförsäljare, en franchisekedja under namnet Djur&Natur och en egen butikskedja med 11 egenägda Djur&Natur-butiker. Vi arbetar i en kundorienterad organisation där närhet till kunden, effektivitet och service är nyckelord.
Inom Svenska Foder är vi 229 anställda och har en omsättning på nästan 6 miljarder kronor. Vi ingår i en världsledande dansk koncern inom lantbrukssektorn, DLG, som har högt fokus på kvalitet, värdeskapande verksamhet och utveckling.
Kategorier i: Lediga tjänster