Rebecca Nilsson tar över rollen som säljchef för Svenska Foders Återförsäljare. Tillsammans med rollen som säljstöd för nöt-foderförsäljningen och kunnandet inom både foder, vall och ensilering skapas nu en ännu tätare dialog mellan de olika försäljningsområdena vilket ger effektivitet och konkurrenskraft.
Svenska Foder jobbar för att skapa effektivitet inom alla led i organisationen. Detta för att skapa konkurrenskraft i marknaden. Det ledde till att man ställde frågan till Rebecca Nilsson om hon ville gå in i rollen som säljchef för Svenska Foders återförsäljare.
Rebecca Nilsson började på Svenska Foder 2013 i Skåne och har sedan dess haft flera roller. De två första åren var hon nötfodersäljare och därefter vikarierande produktchef nötfoder under en föräldraledighet. Sedan dess har hon arbetat med säljstöd till nötfoderförsäljningen och som produktchef för Får och Ensilering samt delar av det gårdsspecifika nötfodersortimentet.
-Med den nya organisationen får jag två roller, som gör oss mer effektiva och konkurrenskraftiga, konstaterar Rebecca. Jag kommer att kombinera arbetsuppgifter inom nötfoderförsäljningen tillsammans med säljchef för våra återförsäljare. Den produktkunskap och kompetens som finns i vårt bolag, kan vi dra nytta av bättre. Genom att sy in vår kostym ytterligare kommer kompetens och mervärde i vårt bolag att på ett ännu tydligare sätt gynna både lantbrukare och återförsäljare.
-Våra återförsäljare är den bästa förlängda arm ut mot såväl lantbrukare som landsbygdens konsumenter man kan önska, fortsätter hon. Vi ska bli ännu bättre på att förmedla de nya spännande produkter som vi har att erbjuda, och det kommer att göra skillnad för våra gemensamma kunder. De ska känna att vi är affärspartnern de kan räkna med.