Probiotika till kalv
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
Ute nu – Nytt & Nyttigt om Fjäderfä 2025
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
Bra att ha inför lamning
Lämpliga tider under året för hullbedömning
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
4 fördelar med Piggyfoss – mjölkersättning till smågrisar
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
Fibergi är nu en del av Hippo!
Vad finns i min silo?
Hållbart med digital faktura – registrera dig före den 1 oktober!
Vad finns i min silo?
Hållbart med digital faktura – registrera dig före den 1 oktober!
Hållbart med digital faktura – registrera dig före den 1 oktober!
Bättre kvalité på grovfodret
Svenska Foder & Salinity gör gemensam sak
Nytt & Nyttigt om växt, grovfoder, spannmål och ensilering
Hållbart med digital faktura – registrera dig före den 1 oktober!
Ogräs i vårkorn, vårvete, havre, åkerböner, ärter och sockerbetor – Fokus i fält v 15
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
Vad finns i min silo?
Hållbart med digital faktura – registrera dig före den 1 oktober!
Nomus hjälper dig med allt kring spannmålen!
Full koll på din spannmål
Tillväxtreglering, inför majssådden och svartfågel – Fokus i fält v 16
Ogräs i vårkorn, vårvete, havre, åkerböner, ärter och sockerbetor – Fokus i fält v 15
Tillväxtreglering, inför majssådden och svartfågel – Fokus i fält v 16
Vad är nästa steg för fjäderfägödselmarknaden?
Ogräs i vårkorn, vårvete, havre, åkerböner, ärter och sockerbetor – Fokus i fält v 15
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
Tillväxtreglering, inför majssådden och svartfågel – Fokus i fält v 16
Vad är nästa steg för fjäderfägödselmarknaden?
Tillväxtreglering, inför majssådden och svartfågel – Fokus i fält v 16
Ogräs i vårkorn, vårvete, havre, åkerböner, ärter och sockerbetor – Fokus i fält v 15
Nytt nummer av Tidningen! Ett magasin för svensk lantbruksnäring
Ny energi skapar dynamik på bränslemarknaden
Ett nytt år för 6Tolv
Förändring är det konstanta
Ett nytt år för 6Tolv
Förändring är det konstanta
Ett nytt år för 6Tolv
Förändring är det konstanta

Creating the future

Vår roll som en samhällsbärande funktion

DLG-koncernens, och därmed Svenska Foders, strategi Creating the Future 2030 innebär att utveckla den befintliga verksamheten, för att kunna investera i framtidens gröna lösningar och upprätthålla en ekonomiskt hållbar utgångspunkt.

Att driva företag innebär ett stort ansvar. Under de senaste åren har det blivit allt tydligare att företagsbyggande handlar mer än om att bara driva en sund verksamhet. Det handlar också om det ansvar vi har för att hjälpa samhället i rätt riktning och skapa en hållbar framtid för kommande generationer.

Det är detta Creating the Future ytterst handlar om. Bredden i vår affärsmodell är också styrkan: Food, Energy och Housing täcker de flesta av de grundläggande behoven i samhället. Vi hjälper till att säkerställa att människor kan sätta mat på bordet, värma upp sina hem och få bränsle till bilen, el i uttagen och tak över huvudet.

Det är ur detta perspektiv vi förstår vår roll som en samhällsbärande funktion – vi vill vara en viktig drivkraft mot en hållbar omvandling och samtidigt ange riktningen för hela branschen.

Bara genom att tillfredsställa dagens behov samtidigt som vi utvecklar och erbjuder lösningar som möjliggör en hållbar omvandling för våra kunder kan vi vara den föredragna partner som vi vill vara.

Råvaror
Vindkraftverk

FOOD

Vi utvecklar och levererar lösningar för livsmedelsindustrin för att skapa en hållbar framtid för lantbruket.

ENERGY

Vi levererar dagens och morgondagens energilösningar till företag och privatkunder. 

HOUSING

Vi levererar service och material av hög kvalitet för byggandet av framtidens byggnader.

Vår ambition:

Som ett ledande företag och den föredragna partnern kommersialiserar vi hållbara lösningar inom FOOD, ENERGY och HOUSING.

Vår väg mot ZERO

Med Creating the Future 2030 har hållbarhetsplanen ZERO blivit en integrerad del av DLG-koncernens strategi.

Att skapa en hållbar framtid för kommande generationer kräver åtgärder. Därför har vi med hållbarhetsplanen Zero satt upp konkreta mål för hur avtrycket från vår egen verksamhet ska minskas samtidigt som vi arbetar för att skapa hållbara lösningar för våra kunder. Med Creating the Future blir Zero-planen en integrerad del av affärsstrategin.

Vi arbetar med hållbarhet i ett brett perspektiv och samarbetar därför i hela värdekedjan med både ägare, kunder, leverantörer och viktiga partners. Det ansar vi är avgörande för att uppnå målen i planen, som omfattar hela värdekedjan från leverantör till kund.

Sök
Mina sidor
Logga in/registrera dig som: